15:16
17/8/2017

Wczoraj opisaliśmy scam na Facebooku, który może obciążyć wasz rachunek zanim się zorientujecie. Przypomnijmy, że jeśli użytkownik internetu mobilnego (telefon korzystający z sieci 3G/LTE lub dowolne urządzenie korzystające z Wi-Fi udostępnianego przez router z kartą SIM) wejdzie na stronę sprzedającą tzw. usługi WAP, to jej właściciel przekierowuje go (po kliknięciu lub nawet bez kliknięcia) na specjalną stronę operatora, która rozpoznaje użytkownika (po MSISDN i adresie IP) oraz nalicza mu opłatę bezpośrednio do rachunku, automatycznie, bez konieczności dodatkowego potwierdzenia. Tak. Jedno kliknięcie == natychmiastowa opłata. Nasz artykuł uświadomił wielu z was, że aby uchronić się przed tym atakiem, warto mieć blokadę połączeń i SMS-ów Premium Rate. Tylko jak tę blokadę włączyć? To nie jest już powszechna wiedza.

Jak zablokować SMS-y Premium (o podwyższonej opłacie)

Od wczoraj pytacie nas o to w e-mailach. Jak zablokować te drogie premium SMSy, MMSy i ten najgorszy rodzaj automatycznego ściągania kasy z konta po zwykłym wejściu na stronę, czyli internetu mobilnego na telefonie lub routerze WAP Billing?

Procedura blokady wygląda nieco inaczej u każdego operatora, a dodatkowo nie wszystkie telekomy ułatwiają dotarcie do informacji o sposobach blokowania. Aby zaoszczędzić wam czasu postanowiliśmy zebrać te informacje w jednym miejscu. Zrobiliśmy przegląd stron operatorów i wykonaliśmy kilka prób. Opisane w tym tekście metody powinny działać, ale jeśli nie działają to dawajcie nam znać. W wielu miejscach są sprzeczne informacje, a potem i tak okazuje się, że istnieją metody nieopisane nigdzie na stronie operatora… Będziemy więc w razie potrzeby dopytywać operatorów o szczegóły i ten tekst będzie uzupełniany.

Na marginesie dodamy, że Ministerstwo Cyfryzacji rozważa uszczelnienie przepisów chroniących przed oszustwami z użyciem usług Premium Rate. Informację na ten temat znajdziecie na końcu tego tekstu. Mówiąc krótko chodzi o to, że prawo będzie w większym stopniu wymagać od operatorów stosowania mechanizmów kontroli wydatków. Zanim to jednak nastąpi pozostają nam poniższe metody kontroli.

Orange

Ten operator oferuje trzy możliwości włączenia blokowania usług Premium Rate.

  • Po zalogowaniu się na Orange.pl (należy wybrać Mój Orange -> Pakiety i ustawienia -> zakładka ustawienia -> sekcja blokady -> Blokada premium data i postępuj zgodnie z instrukcjami)
  • W salonach firmowych Orange.
  • Poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. W tym celu trzeba wykonać połączenie na numer telefonu *100.

Uwaga – w Orange można włączyć blokadę “całościową”, albo tylko na wybrane rodzaje usług o podwyższonej opłacie. Zestaw możliwych blokad obejmuje…

  • blokady SMS MO (SMS-ów Specjalnych wysyłanych przez abonenta),
  • blokady MMS MO (MMS-ów Specjalnych wysyłanych przez abonenta),
  • blokady SMS MT (przychodzących SMS-ów Specjalnych- otrzymywanych przez abonenta),
  • blokady MMS MT (przychodzących MMS-ów Specjalnych- otrzymywanych przez abonenta),
  • blokady D&CB (czyli połączeń videostreaming i połączeń  ze strefami WAP Premium, gdzie opłata za każdą minutę połączenia czy każde rozpoczęte 50kB transferu danych jest wyższa od standardowej opłaty wynikającej z obowiązującego danego abonenta cennika usług telekomunikacyjnych w sieci Orange),
  • blokady połączeń 700 (czyli wychodzących na numery 70x xxx xxx),
  • blokady połączeń *7 oraz *4 (wychodzących na numery *7xxx/*4xxx).

Radzimy wyłączyć wszystko, a dopiero w przyszłości, jeśli zorientujecie się że potrzebujecie jakiejś usługi Premium, odblokujcie tylko ją. Ale o ile nie płacicie tzw. “podatku od głupoty”, czyli nie gracie w SMS-owych “konkursach”, to nie będziecie potrzebowali tych usług nigdy.

Plus

Plus umożliwia blokowanie podczas wizyty w punkcie Plusa lub SMS-em na bezpłatny numer 2601 o treści odpowiedniej do rodzaju blokady (zobacz tabela poniżej). Niestety aby zablokować wszystkie usługi Premium należy aktywować blokady oddzielnie na każdy rodzaj usługi. Czyli czeka Was wysłanie 7 SMS-ów:

W odpowiedzi na wysłane SMS-y powinniście otrzymać dwie propozycje progu kwotowego: 0 zł i wyższego progu wg. cennika (np. 0,16 zł). Należy ponownie wysłać SMS-a o treści podanej w tabeli (tj. z kwotą zero). Zmiana powinna nastąpić do 24 h po przyjęciu zlecenia. Czyli macie nie 7 a 14 SMS-ów do wysłania. Niestety, Plus nie umożliwia, jak inni operatorzy, szybkiego zablokowania wszystkich typów Premium. Mamy nadzieję, że to się zmieni.

UPDATE: Jeden z czytelników sugeruje wysłanie SMS o treści “START BLOKADA” na numer 8888. Ponoć zablokuje wszystkie za jednym razem.

T-Mobile

Usługi Premium Rate w T-Mobile można zablokować wysyłając bezpłatny SMS na numer 80450 o treści:

  • ALL ON (blokada wszystkich usług premium)
  • SMS ON (blokad SMS Premium)
  • POL ON (blokad połączeń premium)
  • WAP ON (blokada usług premium WAP)
  • MMS ON (blokad MMS premium).
  • Jeśli powyższe nie przechodzą, spróbuj:

    P SMS START
    W SMS START
    W MMS START

Play

Play udostępnia kilka rodzajów blokad i się z tym nie kryje. Zablokować usługi Premium Rate można…

  • przez serwis Play24,
  • krótkim kodem USSD, (Zdecydowanie najprostsze!)
  • przez Obsługę Klienta (*500/*600),
  • w salonie Play.

Poniżej podajemy krótkie kody USSD.

  • *111*32*1# – blokada wysyłania SMS-ów Premium.
  • *111*48*1# – blokada wysyłania MMS-ów Premium.
  • *111*97*1# – blokada przychodzących wiadomości SMS/MMS Premium (prenumeraty).
  • *111*96*1# – blokada wszystkich usług Premium
  • *111*54*1# – blokada WAP
  • *111*55*1# – blokada streamingu
  • *111*98*1# – blokada połączeń głosowych na numery Premium o podwyższonej opłacie.

Virgin Mobile

Jakoś trudno było nam znaleźć informacje o blokowaniu Premium Rate na stronie tego operatora. Napisaliśmy więc do Karola Rucińskiego, który w imieniu Virgin Mobile odpowiada na pytania prasy. Dostaliśmy taką odpowiedź.

Tak, posiadamy mechanizm blokady usług premium.

Użytkownicy mogą bezpłatnie aktywować bądź dezaktywować blokadę poprzez kontakt z naszym Centrum Miłej Obsługi Klienta.

nju mobile

Usługi Premium Rate można bezpłatnie zablokować przez konto na njumobile.pl w zakładce Usługi.

heyah

Operator nie udostępnia blokowania usług Premium Rate, albo bardzo trudno to znaleźć na jego stronach. Zadaliśmy dodatkowe pytania i czekamy na odpowiedź.

Już niebawem zmiany w Prawie telekomunikacyjnym

Na początku lipca Ministerstwo Cyfryzacji przedstawiło projekt nowelizacji Prawa telekomunikacyjnego, który ma m.in. ograniczyć oszustwa z użyciem usług Premium Rate. Nie wdając się w zbyt długie analizy wymienimy rozwiązania, jakie zaproponowano w tym projekcie:

  1. Telekomy będą zobowiązane umożliwiać klientom wskazanie progu kwotowego dla usług Premium Rate. Próg będzie mógł wynosić „0 zł”, czyli możliwe będzie całkowite zablokowanie takich usług.
  2. Jeśli abonent nie wskaże progu kwotowego, jego wysokość będzie określona domyślnie na poziomie 35 złotych (zob. zmiana w art. 64 ust. 5a).
  3. Będzie możliwość zwiększenia progu, jeśli ktoś bardzo zechce.
  4. Abonenci mają zyskać możliwość całkowitego zablokowania połączeń do i z numerów o podwyższonej opłacie. Obecnie nie zawsze jest możliwe blokowanie SMSów przychodzących (zob. zmiany w art. 64a).
  5. W przypadku naruszenia zasad świadczenia usług Premium Rate operator nie będzie uprawniony do naliczenia opłat za tak zrealizowane usługi. Taka zmiana w art. 64b ma “motywować przedsiębiorców” do dbania o to, aby współpracownicy i pośrednicy nie przymykali oczu na łamanie zasad.

Mamy nadzieję, że po wakacjach ten projekt pójdzie dalej i utnie przy samym …korzeniu, wszystkie oszustwa na Lidla, Biedronkę, czy zdjęcie na Facebooku, które prowadzą do fałszywych serwisów udających hostingi plików i naciągających na subskrypcję płatnych SMS-ów.

Zablokowałeś już Premium SMS u siebie? Świetnie! To teraz podeślij linka do tego artykułu swoim znajomym i koleżankom oraz kolegom z pracy — będą Ci wdzięczni :)

Przeczytaj także:


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

83 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. W Orange nie istnieje blokada o nazwie “Premium data” – za to jest Blokada dostępu do serwisów premium dla dorosłych, Blokada na Usługi Elektroniczne, Blokada wysyłania MMSów Specjalnych, Blokada wysyłania SMSów Specjalnych, Blokada MMS MT, Blokada Połączeń 0700 i 0701, i tak dalej, nie ma zbiorczej blokady.

    • Też nie widzę żadnego “premium data”… Mam kartę, może w abonamencie wygląda to inaczej. A może “Blokada na Usługi Elektroniczne” to jest ta blokada na wszystko?

  2. A w a2mobile zablokowane domyślnie jest większość numerów premium. Bez możliwości zmian. Niestety, w praktyce zablokowane są też numery przydatnych usług jak choćby Infolinia PKP. Operator twierdzi, że nie można nic z tym zrobić (czyt. nie chce im się).

  3. Dzięki Wam w końcu wyłączyłem :D (co prawda nigdy nie skorzystałem “przypadkiem”, ale strzeżonego…)

  4. Heyah to kalka Tak-Taka z T-mobile, więc z dużym prawdopodobieństwem zadziała sposób z T-mobile. Nie sprawdzałem, bo mam tylko “zwykłego” TM ;)

    • Przy okazji – dziękuję, podeślę znajomym :)

    • Próbowałem wyłączyć usługi premium kodem dla T-mobile w sieci Heyah ale otrzymuję komunikat,

      “Twój numer nie jest aktywny w T-Mobile”

  5. W vikingach też nic nie ma o możliwości wyłączenia. Napisałem maila do nich z prośbą o blokadę, zobaczymy co odpowiedzą.

    • Włączyli po godzinie.

  6. Nie da się wyłączyć w nju mobile na kartę. Nic takiego nie ma. Trzeba dzwonić do nju.

    • Jest
      https://www.njumobile.pl/mojekonto/uslugi
      w kategoriach usług wybieramy blokady i blokujemy :)

    • Z Nju i blokadą lepiej uważać:
      Zablokowałem połączenia zagraniczne. Okazało się, że blokada nie działa . Na pytanie dlaczego dostałem odpowiedź:

      W odpowiedzi na zgłoszenie, które wpłynęło do Biura Obsługi Klienta nju mobile informuję, że Blokada połączeń międzynarodowych jest aktywna w systemie i działa poprawnie.

      Mimo aktywności blokady w systemie nju mobile należy ją również włączyć z pozycji telefonu wprowadzając kod *331* hasło # )
      Początkowe hasło nadawane automatycznie przy włączeniu usługi to 9999
      Aby uzyskać informacje o statusie usługi należy wprowadzić kod *#331# )
      Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia okazały się pomocne w zgłoszonej sprawie.

      czyli trzeba się 3 razy upewnić, że blokada faktycznie działa.

  7. Widzę tu specjalistów od różnych sieci komórkowych ;). Może ktoś wie dlaczego telefony w sieci T-mobile i Orange łączą się dwa razy częściej ze stacjami bazowymi w trybie “nie dzwonię, nie zmieniam lokalizacji”, niż sieci Plus i Play? Dokładniej, wygląda to tak, że telefon w T-mobile i Orange łączą się co 1,5h, a Plus i Play co 3h. Mało tego, telefony w tych pierwszych, są jakby dwa razy bardziej aktywne nawet pomiędzy półtoragodzinnymi łączeniami z siecią. Można to dosłownie usłyszeć kładąc telefon na obwodach przeróżnych wzmacniaczy głośnikowych lub słuchawkowych, albo poprzez zrobienie i przyłożenie cewki o kilkucentymetrowej średnicy, z np. 1-2m przewodu w izolacji i podłączonej bezpośrednio do wejścia mikrofonowego np. komputera. Charakterystycznie cykanie-pykanie, czyli przydźwięki z elektroniki telefonu są dużo bardziej intensywne, niż w Play i Plus.

    Czasem czytam na rożnych forach, że ktoś zauważył, że w którychś sieciach bateria telefonu rozładowuje się szybciej. Odpowiedzią zwykle jest, że to pewnie odległość od stacji BTS, albo nawet oskarżenia o tworzenie złego PR. No ale skoro telefony w Orange i T-mobile generują 2 razy większy “szum”, co sam sprawdziłem, to skądś muszą brać energię na takie nieekonomiczne w stosunku do pozostałych sieci działanie. Czy ktoś mógłby się do tego ustosunkować? Mocno naciągając, to także naciąganie na kasę ;)

    • “…Dokładniej, wygląda to tak, że telefon w T-mobile i Orange łączą się co 1,5h, a Plus i Play co 3h. …” No bo ktoś tak ustawił BTS,że komórka ma się meldować jak popierd…mimo,że zasięg jest na full “5 kresek”. W play były przypadki i regiony,że komórka co 15min meldowała.

    • Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale wiem czemu u obu operatorów. Otóż podpisali oni umowę o współpracy i używają wspólnych nadajników. Tam gdzie był T-M, a nie było O, stawiano jeden maszt dla obu, gdzie były oba, kasowano jeden i zostawiano drugi dla obu sieci itd.

    • he he – może dlatego że w Plus i Play jest większy ruch w eterze i ograniczają :)

    • Spokojnie – to tylko usluga lokalizacyjna.
      Czasami potrafia przelaczyc na ‘ping’ co minute (a bateria az swieci…).
      Kiedys byl taki uzyteczny gatget – nalepka z diodkami na telefon :)

  8. W Plus trzeba jeszcze wysłać bezpłatny sms o treści: START BLOKADA na numer 8888

  9. Nie wiem jak teraz, ale jak ja wyłączałem te usługi jakieś 1,5 roku temu w plusie to wystarczył telefon na infolinię – nie wysyłałem żadnych smsów.

    Zamiast więc wysyłać 14 smsów o których wspominacie w poście wystarczy zadzwonić albo przejść się do punktu? :)

    • Będzie szybciej. Ale tylko pod warunkiem, że masz szczęście. Ja jakoś tego szczęścia nie mam i ostatnio muszę czekać nawet po kilkanaście minut do połączenia z konsultantem. Jak za dawnych czasów kiedy miałem internet w Netii. Ale tam to już po kilkadziesiąt minut.

    • Jak brałem abonament w Orange to prosiłem by mi wyłączono wszystkie usługi które mogą wpłynąć na zwiększenie kosztów. Teraz uruchomili mi Perpetuum Mobile do rabunku moich pieniędzy. Spostrzegłem się przez przypadek bo wszedłem na Mój Orange -zdążyli tylko raz , ale poszło. Żadnego zaufania.

  10. sieć PLUS: SMS o treści “START BLOKADA” na numer 8888 blokuje przychodzące SMSy premium

  11. A jak obronic sie przed zagranicznymi numerami premium ?

  12. W nju mobile trzeba kliknąć kategorie usług blokady. Inaczej nie widać

  13. jeśli chodzi o Play to blokadę wszystkich usług premium można włączyć tylko wtedy gdy wszystkie pozostałe blokady są wyłączone (blokada wszystkich usług premium jest nadrzędna). Włączenie tej blokady aktywuje wszystkie wymienione przez Was rodzaje i nie trzeba wpisywać innych USSD.

    • może warto to dokleić do artykułu

  14. T-mobile nie działa to co napisaliście.

    • Tygrys, może masz już włączona jakąś blokadę? Sprawdź przez serwis “mój T-mobile”, tam tez można włączyć i wyłączyć blokady.

  15. Czy po zablokowaniu tych rzeczy będą działać połączenia z dziwnymi numerami, jak np. warszawski 19115?

  16. Witam, czy ktoś wie jak zablokować te usługi w Viking Mobile?

    • Trzeba wysłać maila z prośbą o blokadę i podać w nim numer telefonu, na adres e-mail: helpdesk@mobilevikings.pl

  17. Plus
    Po wysłaniu stop blokada SMS zwrotny
    Blokada uslug zostala aktywowana. Wyslij STOP BLOKADA na numer 8888, aby wylaczyc blokade uslug. Nie zablokowano zadnych uslug

  18. Red Bull Mobile to przecież brand Playa, a kody powyższe nie działają..

    • bo to RBM a nie Play

  19. Serio? Artykuł jak się zalogować i wyłączyć usługę? Albo jak zadzwonić na infolinię… Świetny na onet, ale proponuje pozostawić ten portal bardziej specjalistycznym. Czyżby na AAA nikt nie odpowiedział? ;)

    • Z samych użytkowników uBlocka strona się nie utrzyma.

  20. Nie znalazłem informacji czym się różnią blokady Plus z numeru 2601 i 8888 dlatego mam włączone wszystkie. Co ciekawe nie wykluczają się więc można włączyć je wszystkie dla pewności.

  21. Dodałbym jeszcze Mobile Vikings – wystarczy napisać maila do helpdesku

  22. “Radzimy wyłączyć wszystko, a dopiero w przyszłości, jeśli zorientujecie się że potrzebujecie jakiejś usługi Premium, odblokujcie tylko ją. Ale o ile nie płacicie tzw. “podatku od głupoty”, czyli nie gracie w SMS-owych “konkursach”, to nie będziecie potrzebowali tych usług nigdy.” Nie mogę się zgodzić, proponuję zadzwonić na informację pkp/dawny pks, albo do tanich linii lotniczych. A tam wszędzie 70xxxxxx, czasem nie da rady inaczej niż telefonicznie sprawy załatwić.

  23. w Plusie można też zalogować się na swoje konto plus online, aby zarządzać swoim numerem (nawet tym na kartę) i tam w Usługach też można włączyć “Blokowanie usług o podwyższonej opłacie”

  24. “Radzimy wyłączyć wszystko, a dopiero w przyszłości, jeśli zorientujecie się że potrzebujecie jakiejś usługi Premium, odblokujcie tylko ją. Ale o ile nie płacicie tzw. “podatku od głupoty”, czyli nie gracie w SMS-owych “konkursach”, to nie będziecie potrzebowali tych usług nigdy”

    niestety u niektórych operatorów jeśli wyłączymy wszystko to nie będzie można się dodzwonić na usługi 801… (bo jest podwyższona opłata) – i np. do banku już się nie dodzwonię :(
    Dodam jeszcze że oczywiście informację jaką usłyszymy w słuchawce przy próbie połączenia na numer 801… nie podpowie nam – “wyłącz blokadę premium ! “

  25. Te 35 zl to zrobione po T-mobile ?
    Przy okazji – czy komus sie udalo ustawic limit na 0.5 zl (w liscie wyboru kiedys bylo) – po probie ustawienia skrypt szedl sie kochac a pozniej przez dluzsza chwile nie dalo sie zlecic zadnej uslugi.
    Sprawe pierwszy raz zglaszalem im jakies ponad rok temu. Pozniej zglaszalem okresowo. Zero reakcji.
    Zdaje sie ze student ktory robil ich system skonczyl studia i nie swiadczy juz serwisu za ‘studencka’ stawke. A moze to byl stazysta?

  26. Mieszkalem w Holandi 8 lat, korzystalem z Vodafone – nigdy nie zdazyl mi sie taki problem ktory jak widze przydarza sie tak czesto w Polsce – moze to kwestia regulacji prawnych a moze tego ze operatorzy na zachodzie nie wchodza w uklady z przestepcami…

  27. W T-Mobile dostaję SMSem odpowiedź “Przepraszamy, wystąpił błąd. Prosimy spróbować później”.

  28. Pytanie za 1000 pkt! Jak zablokować transmisję danych przez wszelkie APN-y z wyjątkiem takiego, z którym połączenia są rozliczane w ramach standardowego internetu mobilnego? Przykład APN-u generującego dodatkowe koszty: video.plusgsm.pl w sieci Plus (na billingu widoczne jako tajemnicze “usługi multimedialne”).

  29. Wyłączyłem w Orange Blokadę na usługi elektroniczne. Po chwili dostałem sms że usługa Spotify została deaktywowana. A miałem aktywowaną usługę w Orange na 24m. za darmo i wg oferty powinienem jeszcze przez rok korzystać z serwisu Spotify za darmo. Wg regulaminu dezaktywację można przeprowadzić przez wysłanie SMS a nie przez włączenie blokady na usługi elektroniczne gdzie przy blokadzie nie było mowy że wyłączam też Spotify. Jestem ciekawy czy po terminie rozliczeniowym faktycznie zostanie to wyłączone bo regulamin Orange Spotify Premium zakłada że nie można ponownie aktywować tej samej promocji.

  30. Wystarczył by jeden zapis w prawie pt “Usługi premium powinny być domyślnie wyłączone” i to by starczyło. Ale kombinują jak konie pod górę bo jak wiadomo chodzi o pieniądze. I telekomu z tego mają niezła kasę i całe stada rożnej maści cwaniaków …

  31. Popieram pomysł nowej ustawy z jednym zdaniem: WSZYSTKIE usługi o podwyższonej opłacie (rate-premium) po aktywacji numeru muszą być DOMYŚLNIE ZABLOKOWANE PRZEZ OPERATORA a zdjęcie blokady może nastąpić jedynie na wyraźny (potwierdzony) wniosek abonenta.

    • Racja, racja, tylko wtedy operatorzy poszliby z torbami ;o) To już nie rok 98, w którym SMSy były po 2,30 sztuka ;o)

    • Monter, hello :)

      W 98 SMS to były darmowe. Wystarczyło ustawić węgierskie centrum SMS. Mówiłem Ci przecież :)

  32. A jeśli mam nr w nc+ przeniesiony z tmobile? Cóż zrobić żeby to wyłączyć ?

  33. VIRGIN MOBILE w temacie blokady SMS PREMIUM. Działa kod z PLAY. Podał mi go sam konsultant wpisujemy STOP na numer 252.Wszystko jest oczywiście bezpłatne. Dostaniemy info z numeru 6000, blokada deaktywowana. Warto dodać, że PLAY i VIRGIN łączy biznes.

  34. T mobile dziś próbowałem wysłać SMS niestety nie działa

  35. Virgin Mobile
    Aby zablokować przychodzące smsy z numerów specjalnych, w tym z numeru 73855,
    wyślij wiadomość STOP SPAM na nr 252.
    u mnie to zadziałało!!!

  36. Możecie mi trochę jaśniej mi wytłumaczyć jak wyłączyć tą blokadę krótkich numerów?

  37. Wszystkiego blokady w plusie włączone
    Wielkie dzieki

  38. Wszystkie blokady w plusie włączone
    II sposób też dziala
    Wielkie dzieki

  39. […] Przeglądając jakąś stronę wyskoczyła reklama „Gratuluję! Wygrałeś najnowszego iPhone!” (czy innego drogiego sprzętu) i proszony jesteś o wpisanie numeru telefonu lub zalogowanie na jakiś portal? Kusząca propozycje, jak tu z tego nie skorzystać? Otóż NIE, jest to najłatwiejsza forma wyłudzenia od Ciebie pieniędzy. Wpisując numer telefonu zapisujesz się na SMS Premium i zostaje pobrana nieduża kwota za każdy SMS (nawet 6zł) który dostaniesz a potrafią wysłać 2-3 tygodniowo. Najlepszym sposobem to blokada tych drogich usług premium. Niestety, w każdej sieci blokada wygląda nieco inaczej, więc polecam kontakt z infolinią danej sieci lub spróbowanie tego sposobu. […]

  40. witam.ktos mi moze podac jak zablokowac sms premium w a2mobile.dzieki

  41. witam zgodnie z państwa instrukcjami wysłałam SMS o treści ALL ON. Jestem w T-MOBILE I dostałam SMS zwrotnego , że nieprawidłowa komeda.Wyślij POMOC aby uzyskać info o komednach sm. Nie wysłałam pomoc, bo obawiam się ze się wynaliczaja koszty a ja tak w kółko bedę wysyłać.

  42. W T-mobile wysłałem SMS-a ALL ON na 80450 jak piszecie i dostałem odpowiedź : ,,nieprawidłowa komenda” i wszystko… ? Chyba to co piszecie to wielka LIPA… Pozdrawiam

  43. W T-mobile jest problem bo pozmieniali te kody – oczywiscie nikogo nie informujac – na oficjalnej stronie podaja te same co niebezpiecznik.
    Polecam napisanie POMOC BLOCK na 80450 – przychodzi wtedy cala lista kodów a wg jednego z smsów zwrotnych komendy na ten numer sa za 0zł.
    Rozdzielili te kody i teraz blokada uslug premium przychodzacych to P ALL START a uslug premium wychodzacych to W ALL START

  44. Witam.
    W T-Mobile zaszły zmiany, jest
    P ALL START
    W ALL START
    Pozdr.

  45. Warto dodać że naciągacze są krok naprzód i zamienili sms premium na usługi elektroniczne.

  46. Witam, nie pasują mi żadne z podanych kodów do t mobile na numer 80450. Wszystkie są płatne.

  47. “Otrzymujesz dostep do FYYBOX, koszt 30,75 zl co 1 tydzien. Rezygnacja: STOP FYB na 80425 (0zl). Regulamin: http://po.fyybox.com/appmobi/terms.php” co mam zrobić gdy dostałam takiego SMS?

  48. T-MOBILE INTERNET dla firmy – REKLAMACJA – USŁUGI PREMIUM —

    Też naliczyli mi 50zł za usługi dodatkowe, niby wszedłem gdzieś na stronę i zaakceptowałem opłatę (ciemnotę ludziom wciskają). Złożyłam reklamację i zaraz odpisali, że zwrócą pieniądze.

    Odpowiedź z t-mobile:

    “Uprzejmie informuję, że naliczone na ostatniej fakturze opłaty za usługi Premium to tak zwane subskrypcje internetowe wygenerowane przez firmę zewnętrzną, a dokładnie przez firmę Dimoco.
    Tego typu subskrypcje działają tak jak wcześniej wspomniałam na stronach internetowych. Najczęściej wystarczy kliknąć wyskakujący komunikat lub zaakceptować regulamin przechodząc przez strony lub wprowadzić numer telefonu przypisany do karty SIM. Powoduje to aktywowanie subskrypcji, które co jakiś czas wysyłają ze wskazanej karty SIM wiadomości SMS, które naliczają dodatkowe kwoty do faktury. Chciałbym zauważyć, że decyzja o skorzystaniu lub też nie z oferowanych usług ma charakter indywidualny i dobrowolny i jest przez nas traktowania jako wynik przeanalizowania danej usługi i dopasowania jej do własnych potrzeb.
    Nadmieniam, iż czynności zamówienia prenumeraty/skorzystania z opcji DIRECT BILLING przez internet wymagają wyrażenia zgody na otrzymywanie wiadomości z danego serwisu. Wobec tego trudno przypuszczać, aby ich charakter mógł być przypadkowy. Ważne jest, aby dokładnie czytać w internecie akceptowane komendy.
    Niestety usługa świadczona jest przez firmę zewnętrzną (T-Mobile Polska S.A. jest jedynie pośrednikiem płatności). Jeżeli chciałby Pan uzyskać informacje o tym za co konkretnie została naliczona opłata, zapraszam do bezpośredniego kontaktu z firmą, która świadczyła tę usługę. Jest to DIMOCO.
    email: mno-pl@dimoco.eu

    Na wskazanym numerze telefonu aktywowało się łącznie 2 wiadomości tego typu naliczając kwotę 50 zł netto.

    Rozumiem, że nie wiedział Pan zapewne o istnieniu tego typu naliczeń na numerach. Naliczenia te są jednak wygenerowane przez firmę zewnętrzną i o zwrot powinien ubiegać się Pan bezpośrednio do nich. Po przeanalizowaniu sprawy postanowiłam jednak niestandardowo zwrócić kwotę za usługi Premium w formie rabatu. Kwota 50 zł netto zostanie wprowadzona na najbliższą fakturę obniżając jej sumę. Oznacza to, że obecna faktura jest do opłacenia w pełnej kwocie. Natomiast kolejna będzie obniżona o wspomniany rabat. Na numerze aktywne są już blokady, więc naliczenia nie powtórzą się w przyszłości. “

  49. W dniu wczorajszym otrzymałem fakturę powiększoną o38 zł .Umowę na dostawę internetu w t-mobile mam na kwotę 44.99 zł miesięcznie .zaniepokoiło mnie naliczenia jakiej dodatkowej kwoty zadzwoniłem do operatora i dowiedziałem się że mam włączoną jakąś usługę “PREMIUM” że to jakaś firma dimoco nalicza mi dodatkowe koszty za nie wiem za co ? korzystam z internetu z rutera nie wiem kto i dlaczego mi ten syf włączył ? napisałem do dostawcy reklamację i pismo do Ministerstwa Cyfryzacji z skarga na dostawcę internetu że bez mojej wiedzy włączają mi jakieś dodatkowe usługi gdzie nie mając pojęcia naliczają mi dodatkowe pieniądze.T-mobile sprawę załatwiło błyskawicznie powiadomiono że zostało cofnięte naliczenie do faktury >Widać kto ma w tym interes a tłumaczenie że to firma zewnętrzna że nie mają wpływu na takie oszustwo wydaje mi się kłamliwe/Firma dbająca o klienta nie może sobie pozwolić na oszustwa swoich klientów.

  50. Ja mam od 6 mc włączoną blokadę na sms premium w Plus cytuję : Na twoim numerze aktywowana została usługa ograniczająca wydatki związane z korzystaniem z połączeń i usług o podwyższonej opłacie. Po przekroczeniu limitu kwotowego, wykonana zostanie wskazana poniżej akcja informacyjna lub blokująca.
    Kwota limitu (z VAT): 0,00 zł
    Akcja po przekroczeniu limitu: Blokada i powiadomienie SMS.

    Ale jak się okazuje to gówno pomaga bo znowu od dwóch tygodni co tydzień ściąga mi z konta 12,18 zł na jakąś subskrypcję Mobiltek VIP 7 na nr 80615. Co to jest za gówno i jak je wyłączyć skoro Plus twierdzi ,że mam blokadę i oni nic z tym już nie zrobią a mi pieniądze znikają. Pozdrawiam

  51. W Plusie trzeba wysłać ZABLOKUJ 0 na numer 2601, wtedy kwota na WSZYSTKIE usługi premium jest ustawiana na 0 (słownie: zero).

  52. Treść smsów w T Mobile uległa zmianie: https://www.t-mobile.pl/c/jak-zablokowac-uslugi-premium#Zarz%C4%85dzanie%20blokadami7

  53. W Orange nie ma już sekcji Blokady, ani opcji Blokada premium data, jest wiele innych. Dobrze byłoby zaktualizować poradnik, bo trzeba uważać, aby nie włączyć DCB – blokada całkowita, bo to blokuje również kanał danych sieciowych – Internet oraz transmisję MMS.

  54. W tej chwili w t-mobile jest możliwość zmiany w ustawieniach ze swojego konta na MiBoa. przynajmniej przy abonamencie

  55. A jak to zrobić w Orange Flex?

  56. […] Przeglądając jakąś stronę wyskoczyła reklama „Gratuluję! Wygrałeś najnowszego iPhone!” (czy innego drogiego sprzętu) i proszony jesteś o wpisanie numeru telefonu lub zalogowanie na jakiś portal? Kusząca propozycje, jak tu z tego nie skorzystać? Otóż NIE, jest to najłatwiejsza forma wyłudzenia od Ciebie pieniędzy. Wpisując numer telefonu zapisujesz się na SMS Premium i zostaje pobrana nieduża kwota za każdy SMS (nawet 6zł) który dostaniesz a potrafią wysłać 2-3 tygodniowo. Najlepszym sposobem to blokada tych drogich usług premium. Niestety, w każdej sieci blokada wygląda nieco inaczej, więc polecam kontakt z infolinią danej sieci lub spróbowanie tego sposobu. […]

  57. blokada usług premium nie wystarczy już. jak chcecie spać spokojnie to to zablokujcie też Zakupy mobilne bo można sie naciąć na takich np gameland.mobi którzy naliczają sobie opłaty bez potwierdzania itp…

  58. witam,jak zablokować SMSy premium w sieci netia? Proszę podać kody.

  59. […] SMS, więc to raczej nie ten scenariusz. Oczywiście subskrypcję tzw. “premium SMS” można komuś nabić nieświadomie (wystarczy że wejdzie na odpowiednio spreparowaną stronę internetową). Ale ten scenariusz też […]

  60. W Plusie SMSy na 2601 nie działają (przynajmniej na kartę). Online w iplus.pl też nie można nic zablokować tylko podejrzeć status. Tylko telefonicznie na infolinii.
    Oprócz SMSa na 8888 można wysłać ZABLOKUJ na 8055. Deaktywuje usługę “Dopisz do rachunku w Plus”.

  61. Po przecztaniu Waszego materiału na temat blokowania usług Premium wysłałem zapytanie do Heyah. Zaledwie po kilku minutach zadzonił do mnie konsultant z numeru 602 900 900 i wyjaśnił mi, że w Heyah usługi Premium są zablokowane z automatu. Nie ma więc możliwości ich osobistego blokowania, ani odblokowania.

    • Odpowiedź nadeszła z numeru 602 900 000.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: